Netflix poprvé využil efekty vytvořené umělou inteligencí ke snížení nákladů

Netflix uvedl, že poprvé použil vizuální efekty vytvořené generativní umělou inteligencí (AI) v jednom ze svých původních televizních seriálů.

Spoluvýkonný ředitel streamovacího giganta Ted Sarandos uvedl, že umělá inteligence, která vytváří videa a obrázky na základě textových zadání, byla použita k vytvoření scény zhroucení budovy v argentinském sci-fi seriálu The Eternauts.

Podle něj tato technologie umožnila produkčnímu týmu dokončit scény rychleji a s nižšími náklady.

Používání generativní AI je v zábavním průmyslu kontroverzní kvůli obavám, že vytváří obsah na základě práce jiných bez jejich souhlasu, a také kvůli strachu, že nahradí lidskou práci.

Pan Sarandos se k věci vyjádřil poté, co Netflix oznámil 16% nárůst tržeb na 11 miliard dolarů za tři měsíce do konce června ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zisk vzrostl z 2,1 miliardy na 3,1 miliardy dolarů.

Podle streamovací společnosti k lepším výsledkům přispěl i úspěch třetí a poslední řady jihokorejského thrilleru Squid Game, který už má na kontě 122 milionů zhlédnutí.

Na otázku ohledně využívání umělé inteligence v Netflixu pan Sarandos uvedl, že technologie umožňuje i produkcím s menším rozpočtem používat pokročilé vizuální efekty.

Generativní AI použitá v seriálu The Eternauts podle něj pomohla produkčnímu týmu dokončit scénu zobrazující zhroucení budovy v Buenos Aires desetkrát rychleji, než kdyby použili tradiční nástroje pro speciální efekty.

„Náklady na to by zkrátka nebyly únosné pro seriál s takovým rozpočtem.“

„Tato sekvence je ve skutečnosti vůbec první finální záběr vytvořený generativní AI, který se objevil na obrazovce v původním seriálu nebo filmu Netflixu. Tvůrci byli z výsledku nadšeni,“ řekl pan Sarandos.

AI byla jedním z hlavních témat během hollywoodské stávky v roce 2023.

Během tříměsíční stávky požadoval odborový svaz Screen Actors Guild–American Federation of Television and Radio Artists přísnější regulaci používání AI.

Někteří v oboru kritizovali použití AI ve filmu a označili jej za znehodnocení řemesla.

V roce 2024 filmový magnát Tyler Perry zastavil plány na rozšíření svého studia v Atlantě za 800 milionů dolarů kvůli obavám, že rychlý pokrok v oblasti videí generovaných umělou inteligencí ohrozí pracovní místa.

V té době byly oznamovány nástroje jako Sora od OpenAI, které budily úžas díky kvalitě videí vytvořených pouze z textových zadání – ale zároveň vyvolávaly obavy o jistotu zaměstnání.

Davier Yoon, spoluzakladatel singapurského animačního studia CraveFX, uvedl, že přijetí generativní AI ze strany Netflixu nebylo překvapením, protože stále více velkých studií tuto technologii vítá.

Generativní AI podle něj rozšiřuje seznam digitálních nástrojů, které mohou umělci vizuálních efektů využít k realizaci svých nápadů.

„Je to jen otázka času. AI rozhodně otevírá dveře menším studiím, která tak mohou dosáhnout vizuální kvality srovnatelné s velkorozpočtovými projekty,“ řekl pan Yoon.

„Nakonec je to ale vždy umělec, kdo rozhoduje, co bude ve finálním obrazu – ne AI.“

Zdroj: BBC News (bbc.com)

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *